ceesdeboer.reismee.nl

Baden Baden tussenstop richting Forbach

Beste lezers
Voor het eerst WiFi om mijn blog bij te werken,nog niet zo gebruikelijk in Duitsland. Zondag een lange reis met 2 uur vertraging, maar toch om 18.00 u in Neustadt. Vervolgens naar Sankt Martin , een pittoresk boerendorp aan de Weinstrasse. Na een douche heerlijk gegeten met nog betere lokale wijnen. Maandag op pad bij een aangename temperatuur richting Anweiler, licht stijgend en dalend, en ook zwetend. Meestal heerlijk in de schaduw van loofbomen en langs druivenakkers. Onderweg weinig wandelaars, hoewel het ook hier vakantie is. Om 5 uur in Anweiler, op zoek naar het naturfreundehaus, helaas ma / di Ruhetag, dus dan afdalen naar het dorp op zoek naar een betaalbare kamer. Iets duurder dan gedacht € 55 boven een conditorei, maar ben al lang blij dat ik onderdak met een douche heb. 's avonds een slaperig dorp, duidelijk nog geen toeristenseizoen. De mensen zijn zeer behulpzaam en vriendelijk.
Na een goede nachtrust en een zeer royaal ontbijt weer op weg. De zon wordt al vroeg warm, dat wordt zweten bij het klimmen. Via een klein paadje tussen de huizen een snelle klim naar boven. Het wordt een lange dag richting Wissembourg. Ik weet nog niet of ik het haal, want het zijn veel km's (35). Veel klimmen en dalen in het begin en halverwege gelukkig een naturfreundehaus open voor een kop koffie. Meerdere mensen op een electrische mountainbike, een echtpaar van 70, dus na het wandelen kunnen we ook blijven fietsen. Vervolgens toch de verkeerde afslag en dus weer terug op kompas in de juiste richting. Nu een kortere route door het dal genomen, heerlijk rustig langs een beek. Rond 5 uur voor de Franse grens en Wissenbourg wilde ik eigenlijk stoppen en overnachten, maar wederom Ruhetag en geen alternatief. Daarom nog 8 km verder, waar ik om 19.30 u Wissembourg binnen wandelde. Een wondermooie historische stad met veel vakwerkhuizen en veel bloemen. Op zoek naar een kamer, kwam ik voorbij een parochiehuis en kerk waar een feest aan de gang was. Op goed geluk de keuken ik en verteld dat ik als pelgrim op zoek was naar goedkope overnachting. De pastoor werd opgezocht, die mijn verhaal begreep en mij meteen naar een slaapvertrek in de enorme pastorie bracht, vroeger waarschijnlijk een bloeiend klooster met lommerrijke tuin. De pastoor, een 50'er, verhaalde van een parochie waarbij hij de jongste was in een krimpende regio. De regio met een bloeiende kleine toeristenstad, waar nauwelijks werkeloosheid heerste aangezien de meesten in de Duitse auto-industrie werken, nog steeds een bloeiende sector met Daimler en BMW.
Woensdag 4 juni op tijd op en na een kort ontbijt en de pelgrimsstempel weer op pad, na nog even voetenzalf te kopen. Vandaag een asfaltdag door landbouwgebied over saaie rechte wegen. Regelmatig de berm in om de snel voorbijrazende auto's baan te geven. Hoewel flink wat zo'n ook een lekker windje. Onderweg bij een stop voor een huis, kreeg ik een flinke zak rijpe kersen toegestopt, aardig. Om 5 uur in Beinheim, waar ik wel wilde stoppen, maar helaas weinig onderdak, dus na een pauze met koffie en kuchen weer verder naar Iffezheim, nog 8 km te gaan. Om 19 u wandelde ik het dorp in en stopte er belangstellend een auto met vader en zoon. Met doel en situatie uitgelegd, en zowaar een slaapplaats voor € 10in een tuinhuisje met douche. Vervolgens samen op weg naar een pizzeria. Na een heerlijke maaltijd en uitwisseling van elkaars wel en wee, hij 3 kinderen, gescheiden, zaak verkocht, huizen in de verhuur, een dochter professor en zoon technikmeister, en nog een dochter lerares aan ADHD kinderen, vroeg gaN slapen. Na eerst Margot nog even te bellen.
De volgende ochtend om 8 uur een klein ontbijt en nog even de grote verzameling schwarzwalder klokken bekeken, de passie van de eigenaar. Vervolgens op pad richting Baden Baden over een lang fietspad langs industrieterreinen. Onderweg nog bevraagd door de politie, die wilde weten waar ik naar toe ging, waar ik had geslapen en ook mijn Ausweis controleerde. In Baden baden nog een stevig en verlaat ontbijt genomen en met enig moeite een WiFi café gevonden. Nu is het tegen 2'en en ga ik nog een stukje wandelen tot 18 uur. Vandaag rustig aan, want nu ga ik meer stijgen en dalen.
Tot de volgende internet WiFi.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!